Resmanc World

Selamat Datang Ke Dunia Imiginasi Ku...

Diari seorang Gua...Hari kedua

7 September 2010, Jam 10.20 pagi...Nota Kepala: Mak!!! Kita nak gi baazar! Cepatlah suruh!


- Hari ni gua bangun awal. Mungkin sebab rasa tak sabar nak ke baazar lagi. Sesambil memasang angan akan berjumpa dengan si dia lagi sekali di kedai mak cik murtabak. Aduh! Lambatnya nak petang...


Hari yang sama, Jam 11.32 malam...Nota Kepala: Kecewa! Si dia tak ada di baazar hari nie...


- Gua sebenarnya malas nak menulis hari nie. Tapi sebab tak tau kepada siapa gua nak meluahkan rasa kecewa gua nie, gua menulis. Dari awal pagi dengan penuh bersemangat gua menunggu tibanya masa untuk ke baazar. Dengan penuh dedikasi dan bersemangat wajar gua mengorak langkah ke sana bila petang sudah menjelma. Gerai pertama yang bertapak di minda gua ialah gerai mak cik murtabak tu. Nak dekat satu jam gua melepak kat baazar tu. Gua pastikan jarak tapak melepak gua itu tidak terlalu jauh dengan di mana gerai mak cik murtabak itu terbina. Kalau ikutkan hati, mau gua tunggu sampai habis waktu berbuka kat sana. Tapi kerana gua takut akan dilempang oleh mak gua dan kemungkinan besar akan dikejar dengan parang oleh ayah gua, gua membatalkan niat gua itu.

- Bertemankan rasa kecewa di hati, gua mengagahkan diri untuk terus melangkah pergi dari baazar yang telah menjadi tempat di mana bermulanya titik perkenalan gua dengan si dia. Nak lagi tension, masa berbuka tadi, ayah menyuruh aku pergi membeli ubat dan vitamin untuk ayam-ayam dia. Last kopek sebelum raya katanya. Maklumlah, raya lagi dua tiga hari. Sempat jugak ayah menembak ayat pedas barang sedas dua tepat ke lubang telinga gua. Bising dia sebab gua tak pernah pergi ke klinik haiwan tu seumur hidup gua.

- Harap-harap esok gua dapat jumpa dengan si dia lagi di baazar. Kalau tak memang kecewa menonggeng la gua lagi...

0 comments:

Post a Comment