Resmanc World

Selamat Datang Ke Dunia Imiginasi Ku...

Cerita di satu pagi...

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera buat semua. Semoga kalian semua berada dalam keadaan sihat sejahtera selalu hendaknya....


Ya! Tajuk entri kali ini ialah cerita di satu pagi. Ada pun kisah ini adalah kisah benar dan ada kena-mengena dengan yang hidup dan belum mati. Maka marilah kita memulakan cerita kita ya.


Ada pun di satu pagi yang indah dan damai, di mana pada ketika itu waktu baru saja beranjak ke angka 9 pagi. Aku duduk melepak dengan seorang jiran satu perumahan ku yang bernama Amad Firdaus (memang nam sebenar). Pada mulanya perbualan kami berjalan dengan begitu lancar sekali. Banyak topik yang kami bualkan.


Tiba-tiba datang seorang nenek tua berbangsa india berjalan tidak jauh di sebelah kanan kami. Ada pun nenek tua itu memakai baju biru bunga-bunga, dan kain batik. Dengan langkah perlahan, nenek itu menggagahkan dirinya untuk terus berjalan. Aku dan Amad memandang nenek itu dengan perasaan kasihan. Di dalam hati aku mula terbayangkan begitulah aku lagi 40 tahun itu pun kalau umur aku panjang. Membuatkan aku merasa sangat bersyukur kerana masih muda. Juga membuatkan aku bertambah bersemangat untuk lebih keras berkerja dan beribadah. Yelah, aku mana tau bila aku nak mati.


Dalam jarak yang tidak sampai 100 meter, nenek tua india itu mengambil masa hampir sepuluh minit untuk menghampiri kami dan berjalan di belakang kami yang sedang duduk di tepi jalan raya perumahan. NAMUN ADA SESUATU TELAH BERLAKU KETIKA NENEK ITU BERJALAN BETUL-BETUL DI BELAKANG KAMI!!!!


Di dalam keheningan pagi yang menenangkan, tiba-tiba saja kedengaran BUNYI KENTUT YANG AGAK CAIR BUNYINYA. Aku lantas menoleh ke arah Amad. Menuduh dia kentut dalam diam. Tapi Amad mula menepuk paha kanan ku sambil menahan gelak. Merah muka dia. Aku tercengang.


"Nenek tu kentut siot!!!" bisik Amad kepada ku.


Aku kemudian menoleh ke arah si nenek yang masih tidak jauh dari kami. Di situ orang tua itu berhenti melangkah. Dia menggosok-gosok perutnya. Lagaknya sungguh sama dengan orang yang hendak tercirit.


Itulah cerita yang berlaku kepada ku dan Amad di pagi hari yang hening....Sekian

Nenek yang menjadikan hidung kami mangsa kentut cairnya...Hampeh sungguh!!!!

2 comments:

hehehe nenek 2 dah xleh thn sngat dah2 x pon dia ngah gelak ms blah dr c2 hahaha

 

Hahahaha tu la pasalnya mechamind...tak tahan sangat dah tu..bau dia pegi gile wa cakap lu

 

Post a Comment