Resmanc World

Selamat Datang Ke Dunia Imiginasi Ku...

PERKARA2 YANG TIDAK SEHARUSNYA KITA LAKUKAN KETIKA RAMADHAN

Salam buat semua rakan dan taulan. Selamat berpuasa semua. Kepada yang tidak boleh berpuasa, selamat menghormati orang yang berpuasa. Kepada yang saje2 je buat2 tak leh nak puasa, selamat bertaubat. Kepada yang ponteng puasa, selamat jalan...
Pada entri kali ini aku saja2 la nak berkongsi sedikit info kepada korang semua, sesambil aku cuba nak menghiburkan korang semua di bulan ramadhan ni kan. Boleh? Ala boleh la....Hehehehe...
Baiklah! Tanpa membuang masa lagi mari kita ke carta PERKARA2 YANG TIDAK SEHARUSNYA KITA LAKUKAN KETIKA RAMADHAN....
10. Buat-buat lupa tarikh, bulan dan tahun
- Ini adalah antara taktik untuk ponteng puasa yang amat lopek sekali. Silap hari bulan boleh kena kubur dengan mak sendiri.
9. Buat-buat termakan di kedai makan
- Yang ni lagi cantik. Dah la buat-buat termakan, di kedai makan pulak tu. Memang nak kena tapak muka orang yang buat macam ni.
8. Mengaku uzur sebulan
- Dalam kes yang ini, biasanya perempuan la kan. Kalau lelaki memang nak kena humban ke neraka jahnam la jawapnya.
7. Mengaku menghidap penyakit gastrik yang kronik
- Kebiasaannya si pelaku akan mengaku menghidap penyakit gastrik yang kronik di mana dia boleh maut sekiranya berpuasa. Sedangkan semuanya itu adalah alasan semata2. Haa..orang macam ni banyak campak kat kandang buaya je senang cerita.
6. Menghidu stoking tak basuh member hingga termuntah hijau
- Sanggup tu hidu stoking member yang memang terkenal dengan kaki busuk tahap najis berat hingga termuntah hijau. Lepas tu dan2 la cakap "Alamak?! Aku termuntah tadi. Dah batal puasa aku. Terpaksa la aku makan mee goreng yang aku beli tadi. Ingat nak simpan untuk berbuka." Sedangkan waktu baru pukul 11 pagi. Sungguh haram jadah perangai ini.
5. Merokok
- Dah tu bleh lak cakap.."Ala aku merokok di bulan puasa je. Bukannya makan dan minum di bulan puasa. Lagipun merokok ni makruhkan puasa je." Mana dia dapat info sesat tu pun tak tau la.
4. Tido dari sahur sampai lagi seminit nak berbuka
- Yang ni, baik mati je terus. Kalau ada member2 ke, sedara ke, adik beradik ke, yang tido sampai tahap macam ni, bacakan Yassin je sepanjang dia tido tu. Nak lagi cantik ajak satu kampung datang memeriahkan majils.
3. Melihat video2 tak senonoh untuk menghilangkan rasa lapar di perut
- Kalau ada orang yang buat macam ni, cucuk je mate dia dengan garpu. Hampeh punya perangai!
2. Mengaku diri bukan melayu bila kantoi tak puasa
- Muka tengok dari jarak 200 meter pun dah bleh tau dia tu melayu, masih bleh lak nak mengaku yang dia tu orang euro la, amerika la, Brazil la, pastu speaking entah apa2. Orang macam ni baik hantar gi Israel je. Geng dengan orang Yahudi tu semua.
1. Tak puasa
- Yang ni aku malas nak ulas la. Tapi yang ni yang banyak diamalkan.

0 comments:

Post a Comment