Resmanc World

Selamat Datang Ke Dunia Imiginasi Ku...

Sedikit cerita Dari PBAKL...

Salam buat semua yang masih setia bertandang ke blog aku yang tak seberapa ini. Di sini, aku ingin bercerita sedikit tentang pengalaman aku di pesta buku antarabangsa Kuala Lumpur 2010 pada hari Sabtu dan Khamis lepas. Mari kita mulakan...
Hari Sabtu bersamaan dengan 20/03/2010....
1. Aku bersama dia yang tersayang, bergerak ke stesen Putra dengan menaiki KTM. Aku dah start pening sebab ramai orang kat dalam train. Macam ikan sardin je. Aku juga sudah mula berpeluh dan sedikit panik. Untuk pengetahuan semua, aku akan panik setiap kali terperangkap di dalam keramaian. Sebab tu aku tak pernah nak pergi ke dataran sambut tahun baru ke, kemerdekaan ke, dan apa-apa je lah yang melibatkan ramai orang berjalan di dalam satu tempat.
2. Kami tiba di PWTC. Aku semakin berpeluh dan semakin panik bila melihat jumlah manusia yang sama seperti rombongan haji. Namun aku gagahi langkah ku masuk ke dalam. Setiba di dalam, aku terus mencari di mana dewan tempat perjumpaan bersama penulis hebat dari Chicago US iaitu Laura Caldwell. Mujur di sekitar kawasan dewan itu tidak ramai orang.
3. Dia yang tersayang membawa aku round2 konon. Sudahnya kami masuk ke dalam kawasan booth Karangkraf. Di situ aku nyaris rebah atau dalam bahasa saintifiknya pengsan dalam keadaan macho. Panik aku bukan main lagi kat situ. Gile ramai sangat-sangat orang kat dalam kawasan yang sempit dan kecil itu!!!! Mujur dia yang tersayang sedar wajah ku sudah mula pucat. Cepat2 dia bergegas membawa aku keluar dari situ. Jalan aku pun masa tu dah betul.
4. Selepas itu kami terus masuk ke dalam dewan perjumpaan dengan penulis Laura Caldwell lebih awal dari semua orang. Di dalam dewan itu aku mengambil nafas dan semangat.
5. Lepas perjumpaan tu aku menegur dua penulis muda yang hebat iaitu Fatin Hanani (Gelagat Si Kembar) dan juga Hasif (Bagaikan Mimpi) bersama seorang kawan si Fatin.
6. Kami kemudian di bawa masuk ke dewan makan bersama Laura Caldwell. Di situ, aku terkejut bila Laura Caldwell yang terlebih dahulu menegur aku. Dia cakap aku dengan dia yang tersayang pendengar yang baik. Aku hanya mampu say thank you madam. Kami kemudian bergambar2 bersama beliau dan juga Hasif dan Fatin.
7. Lepas tu aku ke booth Karnadya untuk melihat rupa bentuk buku terbaru ku iaitu INI BUKU LAAAGI SERAM. Aku tersenyum lebar melihat buku itu sungguh cantik sekali. Terima kasih buat semua yang terlibat dalam penghasilan buku itu. Anda semua memang hebat!!!!
Khamis bersamaan 25/03/2010...
1. Kali ini aku bergerak bersama sahabat karib ku iaitu Mail The Magic Man. Magic dia ni selalu boleh buat aku say WOOOWWW HOW U DO THAT???? Kami bergerak dengan KTM cuma kali ini aku mampu tersenyum kerana tidak ramai orang.
2. Kami tiba saja di PWTC, misi kami adalah ke booth PTS untuk mengacau ALIF (Dunia Komik) yang sedang bertugas di sana. Manakala Mail lebih kepada mengacau Cik Husna. Aku tak. Aku just kacau Alif je. Highlight ayat tu! Kang tak pasal2 aku kena hentak dengan dia yang tersayang.
3. Aku tidak terus ke booth PTS, sebaliknya ke booth Karnadya yang betul2 berdepan dengan booth PTS. Setiba ku di sana, aku disambut dengan penuh ramah-mesra oleh semua yang ada di booth Karnadya. Terima kasih semua!!! Anda sangat baik hati.
4. Aku tersipu malu bila salah seorang dari mereka memberitahu buku pertama ku iaitu INI BUKU SERAM!!! sudah pun habis semua. Tiada lagi stok di gudang Karnadya. Alhamdulillah kepada semua yang menyokong karya aku yang tak seberapa itu. Lebih mengharukan semua yang bertugas di booth Karnadya itu mengenali aku walaupun aku tidak pernah berjumpa dengan mereka.
5. Aku sekali lagi tersipu malu bila dua orang penulis yang sangat hebat menegur aku. Iaitu Puan Aina Emir dan ustaz yang aku tak sempat tanya nama beliau. Maaf sangat2 ustaz, saya jadi kelu dan huru-hara bila berdepan dan berbicara dengan ustaz. Mungkin sebab dulu saya selalu kena rotan dengan ustaz sekolah rendah dan menengah saya kerana dajal yang saya lakukan.
6. Ternganga je aku bila Puan Aina Emir dan ustaz mempelawa aku melepak dengan mereka. Segan siot masa tu. Aku rasa diri ku terlalu kecil dan rendah untuk menerima pujian dari mereka berdua. Lepas tu kami bergambar2. Satu pengalaman yang sangat mengujakan. Terima kasih sangat2!!!
7. Lepas tu aku buat onar pula di booth PTS. Hahahaaha...Aku bergambar dengan ALIF sambil cuba mengayakan watak dalam komik terbarunya yang bernama Dunia Komik. Lepas tu aku dipaksa oleh Mail untuk menegurkan Cik Husna untuk dirinya. Aku jadi mangsa keadaan! Kemudian AKU DAN CIK HUSNA berserta mail, bergambar bersama beberapa buah buku terbitan PTS. Aku terkejut bila tetiba je, ada dalam tiga lensa kamera lain selain dari kamera si mail mengambil gambil kami. Rasa macam trek selebateri je. Tapi mungkin dorang nak amik gambar cik Husna je kot. Tapi tak salah sekiranya aku perasan.
Aku tak dapat nak upload semua gambar ku di pesta buku untuk 2 hari tu buat masa ini. Tapi aku janji akan menguploadnya di entri yang akan datang....Di kesempatan ini aku ingin mengingatkan sekali lagi kepada semua pembaca buku aku, datang la beramai-ramai ke sesi auto-signning ku pada 27/03/2010 bersamaan dengan hari Sabtu ini. Aku sangat ingin berjumpa dengan kalian semua. Kerana aku sangat sayang kalian semua. Karya aku jadi sangat istimewa kerana kalian. Love u all and hardly can't wait to meet u all!!!!

1 comments:

Oh, baru kini saya mengerti dan memahami situasi Resmanshah. Ya, saya ada seorang kawan pun akan panik bila berada dalam tempat keramaian. Mujur tak jadi apa-apa:)

Saya doakan Resmanshah akan mampu mengatasi kepanikan tersebut satu hari nanti. Tahniah atas status `goreng cempedak panas` Ini Buku seram. Saya tumpang gembira! :D

*Kawan Resmanshah yang namanya Ismail itu sampai pula ke Kedai Pink. Hairan kerana tuan Resmanshah tidak ikut serta:) Sekali lagi saya faham. Mungkin tuan perlu berehat kerana tidak tahan hedak mengharungi lautan manusia di PWTC.

Tak apa:)

 

Post a Comment