Resmanc World

Selamat Datang Ke Dunia Imiginasi Ku...

Hujung minggu Gua

Sabtu yang lepas, aku telah pergi ke satu tempat untuk membuat satu perkara yang tidak pernah aku lakukan. Mungkin pernah tapi tidak bersendirian. Apakah perkara itu? Ya...Aku telah dijemput untuk satu sesi temubual pendek bersama adik Adriana Maria (hos rancangan) dalam rancangan KIDS ON 2 di TV2. Walaupun jadual masa pengambaran tersasar, namun aku tidak merasa penat mungkin sebab yelah, budak baru nak ditemubual la katakan. Hingus lagi dalam bab ini.
Aku sempat juga bertemu dengan seorang penulis yang sama penerbitan dengan ku iaitu Abang Nabil dan seorang penulis dari PTS Islamica iaitu Saridah Hamid. Berborak-borak sikit dengan mereka yang jauh lebih berpengalaman dari aku yang masih mentah ni.

Aku malas nak cerita panjang lebar. Jadi aku gantikan dengan gambar-gambar ini saja...

Aku dalam sesi mekap. Terima kasih buat Zie kerana sudah membuatkan wajah ku sedikit berubah hehehehe... bukan tak hensem cuma muka aku ni bukan camera friendly...
Sesi mencantikkan tocang aku...masa ni aku dah stat tetido...

Bosan dimekap. Aku lalu memekap si Zie ni pula. Gambar ni diambil sebelum aku kemudiannya memekap wajah Zie pula..

Inilah hos yang menemubual aku. Adik Adriana Maria. Comel siot dia ni. Kalau besar nanti mesti jadi model punya la..
Aku sedang cuba untuk menyembunyikan pistol ku. Aku tau sebenarnya abang yang pakai topi tu FBI yang menyamar jadi krew..Mujur dia ingat aku nak kencing kat set je..tu yang dia offer diri nak tunjuk jalan ke tandas.
Tidak berpuas hati kerana aku sudah memekap dia tadi, Zie bertindak menyerbu set dan memekap aku. Sampai spek mata aku pun dia bedak sekali. Biasak dia ni!
Tuan Director mengajar aku tentang timing camera dan soalan yang bakal ditanyakan kepada ku. Aku buat-buat faham walaupun sebenarnya aku tengah blur masa tu. Banyak sangat camera.
Ni lak brader2 yang jaga camera. Dorang semua ni boleh jaga camera sambil tido siot. Tak caye tengok abang yang pakai hijau ni. Hebat bukan!!!
Aku menjawab soalan adik Adriana Maria. Masa ni tengah shoot dah. Aku sendiri pun tak ingat apa yang repekkan depan camera sehingga berjaya membuatkan abang baju hijau tu terjaga dan mulai fokus. Dia sesekali tergelak kecil sendiri.

Gambar kenangan aku dan dia yang tersayang bersama adik Adriana Maria...Sebenarnya aku bukan tunjuk peace. Aku order teh ais dua kat abang camera baju hijau tu. Haus siot. Dalam set sejuk giles..

1 comments:

wah...sangat hebat....yang tersayang awk tu pun nampak sepadan dgn awak...daaaa....teh ais dua bungkus ikat tepi tu dapat x??heheheh

 

Post a Comment